Desmuntant els mites de l'amor romàntic

Amb tu sóc jo, sense tu també

Descripció

En aquest taller es pretén generar un espai d'indagació col·lectiva, en el qual poder debatre i aprofundir més en el concepte que es té de “l’amor romàntic”, per a poder identificar les estructures que el sostenen i el perillós de les creences que tenim sobre ell.

A través dels gustos musicals de les persones que participen en el taller (projectant videoclips, revisant lletres de cançons, etc.), es proposa un treball en grup, que permet veure de forma més clara els estereotips en les cançons que escolten i els models relacionals que sorgeixen a partir d'ells.

Es plantejaran algunes de les creences que tenim sobre l'amor romàntic en forma de mites per a treballar sobre elles, tals com: “L'amor tot el pot”, “l'amor vertader és etern”, “el faig tot per amor”, “sense tu no sóc res”, “fes amb mi el que vulgues”, “la meua parella ha de saber tot sobre mi”, “l'amor és possessió i exclusivitat”, “si no sent gelosia no em vol”, “la gelosia és una mostra d'amor”, “l'amor et fa patir”, “de l'amor a l'odi hi ha un pas”, “els que es barallen es desitgen”, “qui bé et vol et farà plorar”.

A través dels mites, es podran anar treballant els límits i la necessitat d'aquests a l'hora de relacionar-se amb altres persones, a més de la importància de conéixer-se a una mateixa i saber on necessite que estiguen aqueixos límits.

Objectius

• Generar un espai de debat
• Detectar estereotips i rols socialment imposats
• Analitzar la música i els missatges que té implícits
• Treballar amb els mites i creences entorn a “l’amor romàntic”
• Guanyar eines per a posar límits més sans

Metodologia

El taller es planteja de manera participativa i dinàmica per a generar aprenentatge significatiu i multidireccional, utilitzant tècniques de facilitació de grup, teatre, dinàmiques, etc.

Persones destinatàries

• Alumnat d'ESO i Batxillerat
• Persones que treballen o estiguen en contacte amb infància i adolescència
• Persones interessades en la temàtica

Scroll to top