Som iguals, som diferents.

Descripció

Hui dia continuem reproduint en el nostre quotidià rols i estereotips de gènere molt marcats, produint això una desigualtat de gènere cada vegada major i un bloqueig en l'expressió d'identitats, orientacions i expressions pròpies que no estan dins de la “norma”.

En aquest taller el que es pretén és generar a l'aula un espai d'indagació i d'expressió sense judici, en el qual l'alumnat puga expressar-se lliurement. Mitjançant el joc, poder veure alguns dels estereotips i “normes” socials que marquen la forma en la qual estem i ens relacionem en el món.

No solament parlem d'igualtat de gènere, parlem de sensibilitzar i visibilitzar, introduint conceptes clau, sobre altres identitats, orientacions i expressions no normatives i més oprimides (identitats trans, intersexualitat, homosexualitat, etc.); tractant de normalitzar i fomentar un tracte de respecte i equitat per a totes les persones.

Objectius

• Generar un espai d'indagació col·lectiva on l'alumnat puga expressar-se amb llibertat i sense judicis
• Visibilitzar altres identitats, orientacions i expressions no normatives
• Treballar conceptes clau per a poder abordar la diversitat de forma àmplia
• Fomentar un tracte de respecte i equitat cap a la diversitat
• Visibilitzar els estereotips i rols de gènere que s'estableixen socialment

Metodologia

El taller es planteja de manera participativa i dinàmica per a generar aprenentatge significatiu i multidireccional. Utilitzem el joc com a vehicle per a l'aprenentatge.

El material didàctic utilitzat en el taller és propi i genera, de forma visual, un impacte i una forma de treballar que posa a l'alumnat en un paper actiu.

Persones destinatàries

• Alumnat a partir de 3r de Primària, ESO i Batxillerat
• Persones adultes interessades en la temàtica (professorat, famílies, etc.)

Scroll to top